Utcai közlekedésre alkalmas, kétszemélyes elektromos autó prototípusát mutatták be csütörtökön a győri Széchenyi István Egyetemen. A 340 kilogrammos jármű jelenleg ötven kilométert tud megtenni akkumulátorával, de hatvankilónyi újabb telep beszerelésével ez a táv a négyszeresére nyújtható.

A győri Széchenyi István egyetem hallgatói és oktatói által kifejlesztett és épített elektromos autó prototípusa Győrben, a Mobilis interaktív kiállító tér tetőteraszán 2014. május 22-én. Az utcai közlekedésre alkalmas, kétszemélyes elektromos autó 340 kilogrammos, jelenleg ötven kilométert tud megtenni akkumulátorával, de hatvankilónyi újabb telep beszerelésével ez a táv a négyszeresére nyújtható. MTI Fotó: Krizsán Csaba

A győri Széchenyi István egyetem hallgatói és oktatói által kifejlesztett és épített elektromos autó prototípusa Győrben, a Mobilis interaktív kiállító tér tetőteraszán 2014. május 22-én. Az utcai közlekedésre alkalmas, kétszemélyes elektromos autó 340 kilogrammos, jelenleg ötven kilométert tud megtenni akkumulátorával, de hatvankilónyi újabb telep beszerelésével ez a táv a négyszeresére nyújtható. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Czeglédi Dávid vezető fejlesztő az eseményen elmondta: az egyetem nevére utalva SZElectrának elnevezett, egyéves munkával elkészített autó karosszériája saját fejlesztésű, tervezésű, és a gyártás legfőbb elemeit is kapun belül végezték. A kocsit a jövőben az egyetem használja majd.

A másfél méter széles, két méternél valamivel hosszabb, méretében mopedautóra hasonlító jármű alkalmas környezettudatos városi közlekedésre. Fogyasztása benzinüzemre átszámítva száz kilométerenként valamivel egy liter alatt van – jegyezte meg a szakember.

Mint elmondta, nem cél, hogy partnert találjanak sorozatgyártáshoz, a modell feladata, hogy teszteljék rajta a maguk kialakította hajtásláncokat.

A SZElectra különlegességeként említette, hogy bármilyen, külső partner által fejlesztett részegység tesztelhető benne. Hozzátette: ha az egész modellt nem is, de egyes részleteit, megoldásait hasznosíthatja a járműipar.

Az autó árával kapcsolatos kérdésre közölte, hogy a fejlesztés több tízmillió forintba került, amit uniós pályázatból finanszíroztak, de egy esetleges szériagyártás költségei ennél jelentősen alacsonyabbak lennének.

Az eseményen elhangzott: a Széchenyi István Egyetem és konzorciumi partnerei, a Kecskeméti Főiskola és az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központ 870 millió forintnyi uniós és magyar kormányzati forrást nyertek el a járműdinamika és -irányítás, a szimuláció és optimalizáció, valamint az elektromos és hibrid járművek hajtásláncának területén végzett kutatásokhoz, ezek eleme volt a SZElectra kifejlesztése.

Forrás: MTI  (bly \ blz)
.

(Ezt a cikket 314 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások