Már megszokhattuk, ahogy a divat világában évről-évre változnak az aktuális trendek és irányzatok, úgy változik a divat a lakberendezésben vagy éppen az autók világában is. Ahogy évről-évre egyre újabb és újabb modelleket terveznek az autógyártók, úgy változik az ízlés és a követendő divat is. Megmutatjuk, idén milyen irányzatok dívnak az autós világban.

Formatrend, színtrend, márkatrend

Senkinek sem jelent új információt ma már az a tény, hogy az autóipar időről-időre megújítja termékeit, és minden autós cég évről-évre újít autóinak kialakításán, vezet be valamilyen újítást (pl. az alkalmazott technológia, a fogyasztás-megtakarítás vagy egy-egy új környezetvédelmi vállalás terén), mint ahogy az is jellemző, hogy az autógyárak is követik a vásárlók által igényelt divatszíneket, amellyel vonzóvá teszik termékeiket a fogyasztók előtt. Sőt, az autógyártás terén is jellemző, mint oly sok más iparágban, hogy az autógyártók igyekeznek elébe menni a fogyasztói igényeknek, és saját maguk is generálják a divatot. Hiszen egy merész innovációval, egy addig szokatlan újítással az autógyár olyan előnyre tehet szert a versenytársaival szemben (természetesen, ha ez az újítás tetszik a vásárlóknak), amely hosszú időre meghatározhatja az előkelő helyen elfoglalt pozícióját a piacon.

Évek óta egyre inkább trend, hogy a vásárlók nem elsősorban az autó belső tulajdonságai alapján vásárolnak egy adott márkát (pl. fogyasztás, lóerő, környezetvédelmi besorolás, stb.), hanem épp olyan súllyal  – ha nem nagyobbal – esnek latba az autó olyan külső tulajdonságai, mint a formája, a színe vagy épp a lámpák kialakítása.

És éppen emiatt vált az utóbbi években az autó funkcionális tárgyból szórakozássá, szabadidős tevékenységgé, hiszen ma már nem csak munkába járásra használják sokan járművüket, hanem kikapcsolódásra. Így lettek egyre divatosabbak a cabriók, melyek iránt az utóbbi években jelentősen megnőtt a kereslet. Ugyanúgy, mint az ún. luxusautók iránt, melyek egész Európa-szerte növekvő népszerűségnek örvendenek.

Hogyan legyen divatos idén az autójával?

Hogy kinek, milyen típusú autó tetszik, ez egy eléggé szubjektív meghatározás. Ma divatosnak mondhatók az alternatív meghajtású, környezetkímélő autók, melyek évről-évre egyre kisebb nehézséggel lesznek használhatók, hála az egyre kiépítettebb infrastrukturális háttérnek. Ugyancsak nagyon népszerűek ma az ún. SUV-ok, melyek magasított személyautók (nem terepjárók).

Ugyan a funkcionalitás szempontjából mellékes szempont, mégis – főleg, ha új autót vásárolunk – meghatározó az autó színe. A színtrendek szinte évről-évre változnak, míg idehaza sokáig a szürke árnyalatok domináltak, ma már hajlamosabbak vagyunk „színesebb” autókat választani. Mint ahogy néhány éve még legdivatosabbnak a barna szín számított, most úgy vált kedveltté a kék, mely sokféle különböző árnyalatban kapható. A divatjósok az elkövetkező évek autós divatszíneit a zöld különféle árnyalataiban határozták meg. Egyre divatosabbak ugyanakkor a kétféle színben előállított autók is.

Ha pedig nem elégszünk meg a divatszínben tündöklő autónkkal, és valami még egyedibbet szeretnénk, akkor érdemes azt autófóliázással még jobban egyéniségünkhöz illővé varázsolni. Ma már számtalan digitális nyomtatással is foglalkozó cég szolgáltatás-palettáján megtalálhatjuk ezt az elérhető „luxust”.

Forrás: Szuhi Attila – ite.hu

(Ezt a cikket 11 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások